En eskalerande kriminalitet | Sverigedemokraterna i Region Skåne

En eskalerande kriminalitet

Skottlossningar, rena avrättningar. Knivskärningar, rån, stenkastning mot blåljuspersonal, våld på sjukhuset, gruppvåldtäkter, knarkhandel. I stort sett dagligen rapporteras om en eskalerande kriminalitet − ännu en konsekvens av den huvudlösa politik som alla partier i åratal har ställt sig bakom. Det vill säga alla utom ett − vi Sverigedemokrater har konsekvent varnat för faran av en massiv och okontrollerad invandringspolitik. Vi kallar en spade för en spade; det har väljarna upptäckt och det är inte förvånande att vårt parti ses som mest trovärdigt i fråga om migrationspolitiken.

I brist på sakliga argument har våra motståndare beskyllt oss för främlingsfientlighet, rasism, nazism och islamofobi. Poliser, som har vågat tala ur skägget och beskrivit sin frustration sprungen ur underbemanning, tandlös lagstiftning och kaosartad omorganisation, har ställts vid skampålen. Men nu har verkligheten blivit så påtaglig att knappt ens de mest ihärdiga försvararna av invandringspolitiken längre kan blunda för den. Från ledande nymornat politiskt håll hörs andra tongångar: regeringen aviserar ”hårdare tag”, fler poliser, utvisning av de som illegalt uppehåller sig i landet och så vidare. Men är det trovärdigt? Kriminaliteten bredde inte ut sig på en natt. Löfven med flera har haft flera år på sig skapa den ”ordning och reda” han så ivrigt talar om.
Kriminella utlänningar ska straffas hårt och har inte i vårt land att göra. Efter avtjänat straff ska de i väntan på utvisning hållas inlåsta. Vi Sverigedemokrater vill också se sänkt straffålder − unga kriminella ska inte få härja fritt och komma undan med ett möte med socialtjänsten eller några få timmars samhällstjänst. Vi kräver ökad kameraövervakning på gator, torg och vid sjukhus, fler poliser och kommunala ordningsvakter. Tullen måste förstärkas för att stoppa den omfattande insmugglingen av vapen från i huvudsak Balkan.

Utförsäljningen av vår trygghet till förmån för kriminella utlänningar måste ha ett pris.
Det bör landets politiska ledning också få betala den 9 september.