Information gällande valsedlar | Sverigedemokraterna i Region Skåne

Information gällande valsedlar

Det är väldigt många som på olika sätt meddelar att de är oroliga för att SD:s valsedlar ska saknas i vallokalerna, och/eller är oroliga för att en del brevbärare kommer att vägra att dela ut våra utskick med valsedlar.

Därför kommer här lite information:

– SD kommer att göra utskick med valsedlar till samtliga hushåll i slutet av augusti. Om det inte kommer fram så kan man ta kontakt med våra lokala företrädare för att få valsedlar. Vanligen (även om undantag finns) nås de på mejladress med formen ”kommunnamn@sd.se”. Exempelvis kungalv@sd.se.

– SD:s valsedlar kommer att finnas tillgängliga i de vallokaler som ansvarar för förtidsröstningen, som startar 22 augusti. Om man är orolig för att våra valsedlar ska saknas i vallokalerna på valdagen så kan man alltså rösta i förtid istället, alternativt hämta valsedlar för eget behov i en lokal för förtidsröstning och sedan använda dem på valdagen. Valsedlarna kan omöjligt saknas i alla lokaler varje dag från den 22/8 till den 8/9.

– Om det ändå går fel och man inte får tag i SD:s valsedlar så går bra att använda blanka valsedlar och skriva ”Sverigedemokraterna” på dem.